Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πως γνώριζε από τον Νοέμβριο 2022 η Τράπεζα της Ελλάδος για την απόφαση του Αρείου Πάγου για τα Funds;

Πως γνώριζε από τον Νοέμβριο 2022 η Τράπεζα της Ελλάδος για την απόφαση του Αρείου Πάγου για τα Funds;

Πως γνώριζε από τον Νοέμβριο 2022 η Τράπεζα της Ελλάδος για την απόφαση του Αρείου Πάγου για τα Funds;
Ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών εξέδωσε Δελτίο Τύπου που αφορά την απόφαση του Αρείου Πάγου σχετικά με την μονιμότητα των Fund και τους πλειστηριασμούς. Η 3η ερώτηση στο Δελτίου Τύπου "Πως εξηγείται η πρόωρη γνώση της άνω δικαστικής κρισιολόγησης από την Τράπεζα της Ελλάδος" μου προξένησε το ενδιαφέρον να το ερευνήσω μιας και αναφέρετε σε λεγόμενα της ίδιας της ΤΤΕ. Κάνοντας την έρευνα μου λοιπόν στον ιστοσελίδα της ΤΤΕ " Έκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας" Νοέμβριος 2022, στην σελίδα 12 βρήκα το παρακάτω που επιβεβαιώνει ότι η ΤΤΕ είχε πρόωρη γνώση της απόφασης του Αρείου Πάγου. Πίσω από την απόφαση των Αρεοπαγιτών τελικά ποιος είναι;

Διαβάστε εδώ το κομμάτι που το αναφέρει:
Με στοιχεία Ιουνίου 2022, τα συνολικά ανοίγματα που διαχειρίζονται οι Εταιρίες Διαχείρισης
Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΔΑΔΠ) ανέρχονται σε 92,7 δισεκ. ευρώ, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι μη λογιστικοποιημένοι τόκοι και οι διαγραφές. Για το α΄ εξάμηνο του 2022,
παρουσιάστηκε αύξηση των αποπληρωμών, ρευστοποιήσεων εξασφαλίσεων και διαγραφών των
ανοιγμάτων που διαχειρίζονται οι ΕΔΑΔΠ για λογαριασμό των Εταιριών Απόκτησης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, ενώ κατά το διάστημα 2019 έως και Ιούνιο 2022 πωλήθηκαν
στη δευτερογενή αγορά δανειακά χαρτοφυλάκια συνολικής αξίας 1,15 δισεκ. ευρώ. Η ικανότητα
των εν λόγω εταιριών να διαχειριστούν τα δάνεια για λογαριασμό των Εταιριών Απόκτησης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις και των Πιστωτικών Ιδρυμάτων δυσχεραίνεται από την
πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου 822/20228 και τις σχετικές εφετειακές αποφάσεις αναφορικά με τη νομιμοποίησή τους να προβούν σε δικαστικές ενέργειες και κυρίως να συμμετέχουν
σε διαδικασίες πλειστηριασμών. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα των ΕΔΑΔΠ αναμένεται να
διαφανεί τους επόμενους μήνες με την άρση των παραπάνω περιορισμών σε συνδυασμό με την
πρόσφατη έναρξη της λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας για την πρώτη κατοικία των ευάλωτων νοικοκυριών, η οποία θα είναι σε ισχύ μέχρι τη μεταβίβασή της στο Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων.

Πηγή: https://www.bankofgreece.gr/.../FINANCIAL_STABILITY...

Ολόκληρο το Δελτίο Τύπου του ΔΣΑ:

Κόκκινα δάνεια -Ολομέλεια Α.Π.-Προστασία πρώτης κατοικίας ευάλωτων και καλόπιστων δανειοληπτών - Οι θέσεις του ΔΣΑ

1. Ο ΔΣΑ στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου και της κοινωνικής του αποστολής έχει ταχθεί σταθερά και έμπρακτα στο πλευρό των οικονομικά αδύναμων συμπολιτών μας είτε των ευάλωτων δανειοληπτών είτε καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας (αποχή από πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης κατά της πρώτης κατοικίας, παρέμβαση στον Άρειο Πάγο για την υπόθεση της νομιμοποίησης των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων κλπ). Στον αγώνα μας για τη δικαιοσύνη, το κράτος δικαίου και την κοινωνία παραμένουμε ανυποχώρητοι, όσα εμπόδια κι αν επιχειρούν να θέσουν θεσμικοί και εξωθεσμικοί παράγοντες.

2. Εμβρόντητοι, τόσο εμείς όσο και η ελληνική κοινωνία, μάθαμε από διαρροή στον τύπο το αποτέλεσμα της μυστικής (!) διάσκεψης της Ολομέλειας του ΑΠ, η οποία φέρεται κατά πλειοψηφία να τάσσεται υπέρ των Funds και των servicers, στην υπόθεση στην οποία παρενέβη ο ΔΣΑ υπέρ των δανειοληπτών.

3. Ο ΔΣΑ διατυπώνει δημόσια τρία ερωτήματα που αγγίζουν τον πυρήνα της δικαστικής ανεξαρτησίας:
1ον: Πώς είναι δυνατόν να σχηματίζει δικανική πεποίθηση η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου σε 8 ημέρες (!) από το κλείσιμο του φακέλου και να εκδίδει απόφαση κατά το πλήρες αυτής σκεπτικό εντός άλλων 8 ημερών (!) σε ένα δυσχερέστατο νομικό και δικονομικό ζήτημα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, με χιλιάδες σελίδες υπομνημάτων και σχετικών, την ώρα που μια συνήθης δικαστική απόφαση απαιτεί μήνες μέχρι χρόνια για την έκδοσή της, και όλη η νομική κοινότητα διαρκώς και απολύτως δικαιολογημένα διαμαρτύρεται για το χρόνο απονομής της δικαιοσύνης;

2ον: Θα αποδοθούν ή θα συγκαλυφθούν οι ευθύνες για την εξόφθαλμα παράνομη παραβίαση της μυστικότητας της διάσκεψης του Ανωτάτου Δικαστηρίου;

3ον Πως εξηγείται η πρόωρη γνώση της άνω δικαστικής κρισιολόγησης από την Τράπεζα της Ελλάδος στην Έκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Νοέμβριος 2022), την οποία από την πρώτη στιγμή στηλιτεύσαμε ως μορφή προσπάθειας επηρεασμού της απόφασης;

4. Έχουμε επίσης αποδείξει ότι το ελληνικό δημόσιο ζημιώθηκε υπολογισμένα κατά 58,8 δις ευρώ από την εφαρμογή του ευνοϊκού για τις τράπεζες και τα Funds ν. 3156/2003 από τις τιτλοποιήσεις, που προβλέπει πλήρη απαλλαγή από δεκατέσσερις (14) φόρους (άμεσο ή έμμεσο φόρο, τέλη χαρτοσήμου, ΦΠΑ, εισφορά ή δικαιώματα υπέρ δημοσίου ή τρίτων). Και η απόδοση κυρίου φόρου να γίνεται στη χώρα προέλευσης του Fund και ουχί στην Ελλάδα (Λουξεμβούργο, Ιρλανδία κλπ.) Με αυτά τα δεδομένα, ο ΔΣΑ θα διερευνήσει κατ’ αρχάς τη δυνατότητα προσφυγής ενώπιον των αρμοδίων Ευρωπαϊκών θεσμών για την παραβίαση του άρθρου 107 ΣΛΕΕ που αφορά τις έμμεσες κρατικές επιδοτήσεις στην προκειμένη περίπτωση.

5. Όπως έχουμε διαχρονικά επισημάνει, η θεσμική προστασία των ευάλωτων οφειλετών μετά την προστασία του ν. 3869/10 διαρκώς φθίνει: τόσο με τον 4345/15 όσο και με τον 4605/19. Με το νέο πτωχευτικό νόμο (4738/20) καταργήθηκε κάθε διάταξη προστασίας της κυριότητας της πρώτης κατοικίας των ευάλωτων δανειοληπτών, δίνοντας τους ως μόνη διέξοδο την παραμονή τους σε αυτή ως μισθωτές.

Ο υφιστάμενος εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών είναι αναποτελεσματικός, αφού προβλέπει προαιρετική συμμετοχή των τραπεζών και των Funds στη διαδικασία ρύθμισης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά από δυο σχεδόν χρόνια λειτουργίας του θεσμού έχουν γίνει δεκτές μόλις 3.323 αιτήσεις που αντιστοιχούν σε οφειλές 1,085 εκατ. ευρώ σε σχέση με το συνολικό ποσό ιδιωτικού χρέους 270 δις ευρώ, ήτοι οι ρυθμισμένες απαιτήσεις ανέρχονται σε μόλις 0,4% του συνολικού ιδιωτικού χρέους.

Οι επιχειρούμενες παρεμβάσεις της κυβέρνησης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό, ως απόρροια της κοινωνικής πίεσης που προκαλεί η επιθετική στρατηγική των Funds και των τραπεζών, είναι “αδειανό πουκάμισο”, απολύτως προσχηματικές και αλυσιτελείς, και δεν απαντούν στην ανάγκη εξεύρεσης ουσιαστικής και αποτελεσματικής λύσης στο υφιστάμενο πρόβλημα παρά μόνο έρχονται να επιλύσουν επικοινωνιακού τύπου προεκλογικές στοχεύσεις.

Επίσης είναι διαχρονική η ευθύνη των Κυβερνήσεων που δεν επέλυσαν το ζήτημα που απασχόλησε ερμηνευτικά την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου και «πέταξαν το μπαλάκι» σε αυτήν ενώ όφειλαν να είχαν ρητά επιλύσει το ζήτημα του εφαρμοστέου κανόνα δικαίου με σαφή νομοθετική πρόβλεψη.

6. Για το λόγο αυτό, καλούμε την Πολιτεία να λάβει άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες:

α) για την οριζόντια αναστολή των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας των καλόπιστων και ευάλωτων δανειοληπτών μέχρις ότου παρασχεθεί η άνω λυσιτελής προστασία

β) να θεσπίσει ένα μόνιμο, ολοκληρωμένο, ρεαλιστικό και αποτελεσματικό πλαίσιο ρύθμισης οφειλών για τους καλόπιστους και ευάλωτους οφειλέτες, που θα περιλαμβάνει και την προστασία της κυριότητας πρώτης κατοικίας τους.

Η μόνη «κόκκινη» διαχωριστική γραμμή που χωρίζει καθαρά την κοινωνία σήμερα δεν είναι άλλη από αυτή που διαπερνά εγκάρσια το σώμα της και από τη μια πλευρά της Ιστορίας βρίσκονται όσοι στηρίζουν έμπρακτα τους αδύναμους κρίκους του κοινωνικού συνόλου και από την αντίπερα όχθη, όσοι είτε με τις ενέργειες τους-είτε με την αδιαφορία τους- «βάζουν πλάτη» στις αδηφάγες ορέξεις ισχυρών οικονομικών συσσωματώσεων.

Το δικηγορικό σώμα, πιστό στην ιστορία και τους αγώνες του, έχει επιλέξει να βρίσκεται στη μια πλευρά της Ιστορίας και να δίνει τους αγώνες του αδιαφορώντας αν γίνεται ενοχλητικό σε συμφέροντα και πάσης φύσεως εξουσίες.

ΥΠΕΡ ψήφισαν:
ο Πρόεδρος του ΔΣΑ Δημήτριος Βερβεσός, οι κ.κ. Αντιπρόεδροι Κουτσόλαμπρος Ανδρέας, Μαντζούτσος Αλέξανδρος, ο Γενικός Γραμματέας Κακλαμάνης Χρήστος, ο Σύμβουλος – Ταμίας Καρέτσος Κωνσταντίνος, καθώς και οι κ.κ. Σύμβουλοι Αβαρκιώτης Ιωάννης, Αναλυτής Ευστάθιος, Αυγουλάς Ευάγγελος, Ζουρνατζή Άννα, Καλαντζόπουλος Μιχαήλ, Λυρίτσης Δημήτριος, Μαντάς Θεόδωρος, Σεραφείμ Αγγελική, Συμεωνίδης Θεόδωρος, Τσαγκλή Χριστίνα
ΠΑΡΩΝ ψήφισαν:
Αντανασιώτης Αντώνιος (επισυνάπτεται η τοποθέτησή του) και Μαρινάκη Χρυσούλα
Οι Σύμβουλοι: Αναστασόπουλος Δημήτριος, Γιαννούλας Φώτιος, Λεριός Στυλιανός και Σταυρόπουλος Ζώης δεν ψήφισαν το παρόν, (επισυνάπτεται το ψήφισμά τους).
****
Πάμε τώρα στο τη πρέπει να γίνει ώστε να λειτουργεί σωστά και δίκαια η Δικαιοσύνη.

Η ευρυθμία μιας Πολιτείας στηρίχεται στην ισοπολιτεία, στην ισονομία και στην ισοκρατία των πολιτών. Για να υπάρξουν αυτά τα δυνατά στηρίγματα της Πολιτείας, η δικαιοσύνη πρέπει να αποδίδει το δίκαιο με άριστο τρόπο διανεμητικά, διορθωτικά και με αμοιβαιότητα. Αυτή την απόδοση του δικαίου καλείται ως καθήκον του να το εκτελέσει το Δικαστικό Σώμα. Η Πολιτεία στηρίζεται στο λειτούργημα του επειδή η Δημοκρατία μεγαλουργεί μόνο όταν η Δικαιοσύνη λειτουργεί άριστα. Οι δικαστικοί οφείλουν να τηρούν και να επιβάλλουν τον νόμο και τη δικαιοσύνη απαρέγκλιτα και αμερόληπτα. Οι Δικαστές όλων των επιπέδων και ειδικοτήτων, θα πρέπει αυστηρά και ευσυνείδητα να απέχουν από οποιεσδήποτε ομαδοποιήσεις κάτω από στοές, club, τάγματα, κτλ. για να είναι σε θέση να λειτουργούν αμερόληπτα το λειτούργημά τους.

Όσο για την έως τώρα δράση των δικαστικών αρχών, μόνο στις Προγραμματικές Δηλώσεις του πολιτικού φορέα Ε.ΣΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ αναφέρει τα εξής:

1. Επιτροπή συγκρότησης Ειδικού Δικαστηρίου που καλείται να αποδώσει άμεσα δικαιοσύνη στα αποτελέσματα των Επιτροπών ελέγχου επί όλων των σημαντικών θεμάτων της Πολιτείας και θα επιβάλλει τις ανάλογες ποινές που θα αποφασιστεί. Η Επιτροπή Συγκρότησης έχει χρονικό διάστημα (10) ημερών από την κατάθεση των νομοσχεδίων για την σύσταση του Ειδικού Δικαστηρίου.

2. Επιτροπή ελέγχου για το Δικαστικό Σώμα. Την άμεση συγκρότηση επιτροπής και ελέγχου όλων των Δικαστικών λειτουργών για την μέχρι τώρα δράση και λειτουργίας τους.

3. Το Πειθαρχικό Σώμα, είναι ανεξάρτητο σώμα για να μπορεί αμερόληπτα να διενεργεί ελέγχους, γνωματεύσεις, να επιμελείται θέματα που άπτονται της δικαιοσύνης.

4. Επιτροπή Δικαίου, η οποία θα ενεργεί αυτόνομα και θα εποπτεύει τη λειτουργία ολόκληρης της διακυβέρνησης.

5. Οι επιτροπές θα απαρτίζονται από ανεξάρτητους νομικούς συμβούλους, δικαστικούς, εισαγγελείς, επόπτες, οικονομολόγους κ.α. καθώς και θα μπορούν να συμβουλεύονται οιονδήποτε κρίνουν αναγκαίο για την διεκπεραίωση της πράξης.

6. Αφού περατωθεί η έρευνα των εμπειρογνωμόνων όπως πιο πάνω περιγράφεται και σημειωθούν αξιόποινα παραπτώματα από τα εμπλεκόμενα μέρη, δηλ., από τους ασκούντες δημόσιο αξίωμα (ακόμα και για τους μη εν ενεργεία) καθώς και οι σχετικοί σύμβουλοι πάσης μορφής, κράτη, τράπεζες Κ.Ο.Κ., οι επιτροπές πειθαρχικού θα αναλάβουν να συντάξουν την ανάλογη δικογραφία, θα συντονίσουν, εκτελέσουν καθώς και θα εποπτεύσουν τη διαδικασία εκδίκασης από το Ειδικό Δικαστικό σώμα και θα εποπτεύσουν την υλοποίηση των αποφάσεων εντός χρονικού πλαισίου που θα τεθεί στην πορεία.

7. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου θα είναι άμεσα εκτελεστέες.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ BLOG:
 ΤΗΛ 6937248098, 6982105623, 6971569944
ΕΜΑΙΛ: esy.perifereiaaigaiou@gmail.com
TWITTER Ε.ΣΥ. Κ.Π.Δ. ΑΙΓΑΙΟΥ
INSTAGRAM Ε.ΣΥ. Κ.Π.Δ. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: https://www.eurovouli.gr
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ “ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ” http://politikosforeas.e-sy.gr
ΚΕΝΤΡΙΚΗ Ε.ΣΥ. http://www.e-sy.gr
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr
600 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ http://600dis.oramaellas.gr
50 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ http://cyprus.oramaellas.gr
ΔΟΜΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
ΠΡΟΣΟΦΟΡΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣ ΜΕΤΟΧΩΝ Τ.Χ.Σ. http://txs.oramaellas.gr